19 november 2016 verschijnt de Nederlandse vertaling van Harry Potter and The Cursed Child Parts I & II

Wij zijn verheugd te kunnen meedelen dat wij de Nederlandse vertaling zullen brengen van de toneeltekst Harry Potter and The Cursed Child Parts I & II, een origineel, nieuw verhaal geschreven door J.K. Rowling, John Tiffany en Jack Thorne en een nieuw toneelstuk van Jack Thorne.

Deze speciale eerste editie van de toneeltekst zal op 19 november 2016 verschijnen, zodat Harry Potter-fans ook in Nederland en Vlaanderen dit nu al legendarische ‘achtste’ Harry Potter-verhaal kunnen lezen.

Het e-book van de Nederlandse vertaling zal gepubliceerd worden op Pottermore, de interactieve website van J.K. Rowlings Tovenaarswereld.

Over het boek/toneelstuk:

Het achtste verhaal. Negentien jaar later
Harry Potter en het Vervloekte Kind Deel Een en Twee is het eerste Harry Potter-verhaal dat officieel wordt gebracht als toneelstuk. De wereldpremière van het stuk zal plaatsvinden in West End in Londen op 30 juli 2016.

Het leven van Harry Potter was al nooit eenvoudig, maar nu hij een overwerkte ambtenaar is op het Ministerie van Toverkunst en vader is van drie schoolgaande kinderen lijkt alles nog moeilijker. Terwijl Harry wordt achtervolgd door zijn verleden dat weigert verleden tijd te blijven, worstelt zijn jongste zoon Albus met een familie-erfenis waar hij nooit om gevraagd heeft. Wanneer het verleden en heden dreigen te versmelten, leren zowel vader als zoon dat duisternis soms uit onverwachte hoek komt.

Voor de redactie:

1. Harry Potter en het Vervloekte Kind Deel Een en Twee, de speciale eerste editie, bevat een vroege versie van de toneeltekst zoals die tijdens de repetities gebruikt is. Deze zal aangepast worden naar gelang de definitieve uitvoering van het toneelstuk. Derhalve zal deze editie slechts korte tijd verkrijgbaar zijn, waarna de definitieve ‘Collector’s Edition’ zal volgen. Deze speciale eerste editie zal verkrijgbaar zijn tot de definitieve editie van het toneelstuk verschijnt in de loop van 2017.

1. J.K. Rowling is de schrijver van de Harry Potter-serie, zeven bestsellers die tussen 1997 en 2007 uitkwamen en waarvan wereldwijd 450 miljoen exemplaren werden verkocht. De boeken verschenen in meer dan 200 landen en werden vertaald in 79 talen. Van de zeven delen zijn acht films gemaakt, die alle enorme bioscoopsuccessen werden. Rowling schreef drie extra boeken bij de serie voor het goede doel: Zwerkbal Door de Eeuwen Heen en Fabeldieren en Waar Ze Te Vinden voor Comic Relief en De Vertelsels van Baker de Bard voor haar eigen liefdadigheidsinstelling Lumos.

In 2012 werd J.K. Rowlings digitale platform Pottermore gelanceerd, waar fans nieuwe verhalen kunnen lezen en zich kunnen verdiepen in de tovenaarswereld.

Dit jaar zal J.K. Rowling naast haar debuut als toneelschrijver van de toneeltekst Harry Potter en het Vervloekte Kind Deel Een en Twee, een origineel, nieuw verhaal geschreven door J.K. Rowling, John Tiffany  en Jack Thorne en een nieuw toneelstuk van Jack Thorne, ook debuteren als scenarioschrijver met de film Fantastic Beasts and Where to Find Them, die in november 2016 in première zal gaan.

Harry Potter en het Vervloekte Kind Deel Een en Twee
ISBN 978 90 76174 94 5