Rampokan Celebes verschenen!

Peter van Dongen heeft met Rampokan Celebes, het lang verwachte vervolg op Rampokan Java, het unieke tweeluik over Nederlands-Indië voltooid.

Rampokan Celebes is het tweede en laatste deel van een historische en psychologische roman over verlies van verleden en identiteit. De vertelling staat in het teken van het traditionele Javaanse Tijgergevecht, de Rampokan, dat aan het einde van de vastenmaand werd gehouden. Wee het land als de tijgers of panters, symbolen van het kwaad en de Nederlandse overheerser, wisten te ontsnappen. Nu zaaien ze dood en verderf in de kampongs van wat nog heel even Nederlands-Indië is.
Historisch bronnen- en beeldonderzoek kostte Van Dongen vele jaren en het onderzoek ging door tot het tekenen van de laatste pagina’s van dit laatste deel. Het was altijd zijn bedoeling het slotakkoord van de Nederlands-Indische geschiedenis zo nauwkeurig mogelijk te reconstrueren.