Zomer bij De Harmonie

Nog geen idee welke boeken u deze zomer gaat lezen in het vliegtuig, op het stand of heerlijk lui op de bank? Hier een paar suggesties om die zomer mee door te komen.

Peter de Wit – Sigmund weet wel raad met vakantie
Vakantie betekent stress. Waar ga je heen? Wat neem je mee? En als je dan eindelijk op de plek van bestemming bent aangekomen blijkt het appartement veel te klein, is er maar een uurtje per dag warm water en zijn er donkere donderwolken aan de beloofde blauwe hemel. Gelukkig is er de geestelijke reisverzekering in de persoon van dokter Sigmund. Hij gidst u veilig over de toppen en dalen en zet u desgewenst lachend op de foto.

David Leavitt – De Indische klerk
De nieuwe roman van David Leavitt, De Indische klerk, is wegens groot succes nu al herdrukt. De charismatische en excentrieke G.H. Hardy, een van de grootste wiskundigen van zijn tijd, treft op een dag een mysterieuze envelop aan. Hij vindt hierin een brief van een Indische klerk, Srinivasa Ramanujan, die beweert op het punt te staan een revolutionaire wiskundige ontdekking te doen.

Ian McEwanAan Chesil Beach (Luisterboek)
Het jonge echtpaar Florence Ponting en Edward Mayhew probeert zich te ontworstelen aan de pijn en verwarring van hun verleden. Ze struikelen echter over verzwegen misverstanden en angsten die de rest van hun leven zullen gaan bepalen.
Dit ontroerende verhaal van Ian McEwan is nu verkrijgbaar als luisterboek, voorgelezen door Jacob Derwig. Ideaal voor de lange rit in de auto naar uw vakantiebestemming of om te luisteren op het strand!

Rebecca Miller – De geheime levens van Pippa Lee
De tachtigjarige uitgever Herb wil zich terugtrekken in een gated community voor gepensioneerden. Zijn dertig jaar jongere echtgenote Pippa Lee laat zich daartoe overhalen. Ze heeft een problematisch verleden achter de rug, maar nu gaat alles schijnbaar goed: Pippa is de trotse moeder van een tweeling en een gewaardeerde vriendin en buurvrouw. Haar gecreëerde façade van geluk dreigt in haar nieuwe omgeving echter razendsnel af te brokkelen.