Plaza

Gijs Kast

In de zomer van 2017 portretteerde tekenaar Gijs Kast voor Het Parool de winkelcentra van Amsterdam. Hij reisde door de stad, van oost naar west, van noord naar zuid. Van het Osdorpplein, naar het Gelderlandplein, en via Magna Plaza naar Boven ’t IJ. Het leverde een treffende reeks portretten op, variërend van huisvrouwen, hangjongeren en bejaarden tot scootmobielen en duiven. In zijn persoonlijke winkelcentrum Plaza laat Kast de rafelranden van onze samenleving zien, zonder te oordelen, maar vol verwondering en met humor.

Gijs Kast debuteerde bij De Harmonie met Basibos (2012), een getekende documentaire over Istanbul. Sindsdien mag hij NRC Handelsblad, Het Parool, De Morgen en diverse andere kranten en tijdschriften tot zijn opdrachtgevers rekenen.

www.gijskast.com

Bestelformulier


Voornaam

Achternaam

Adres*

Postcode*

Plaats*

E-mail

Opmerkingen

Aantal exemplaren

Betaalwijze

Welkom bij De Harmonie Winkel

Alle leverbare titels zijn te bestellen door een druk op de knop Bestel.

Betaling is mogelijk door het bedrag per bank over te schrijven. Zodra wij uw betaling ontvangen hebben wordt uw bestelling verstuurd. Wij streven ernaar uw bestelling zo snel mogelijk te verzenden.

Na ontvangst van uw bestelling krijgt u van ons een bevestiging met daarin de totale kosten. Boven de € 20,- rekenen wij geen verzendkosten.

Retourneren van het artikel is mogelijk binnen 14 werkdagen na verzending. Retourzendingen worden geaccepteerd, mits het artikel onbeschadigd en deugdelijk verpakt is en de originele factuur is bijgevoegd.

Verdere informatie vindt u in onze Algemene Voorwaarden.

Andere boeken van deze auteur

 

Algemene info

Leverbaar Ja
ISBN 9789463360609
paperback
Aantal pagina's 144
Prijs € 19,90
NUR 360
november 2018

Genres Kunst, Cartoons & Strips
Omslag Gijs Kast

Illustrator Gijs Kast

Recensies

'Figuren aan de rand van de maatschappij over wie je veel hoort in het nieuws, maar die zelf niet zo vaak aan het woord komen. Bejaarden, hangjongeren, buitenlanders, huisvrouwen. Daar voelde hij iets bij. Die wilde hij tekenen. Omdat hij vindt dat die mensen ook in beeld mogen komen. Omdat er genoeg succesverhalen over Amsterdam worden gezongen.'

Maarten Moll , Het Parool (21 januari 2019)