De kermis van Gravezuid

Han van Wieringen

Ze hadden dat Franse hijgliedje gedraaid uit de prehistorie. Bij de jengelige begintonen maakte het meisje met de krullen zich los van haar muur en begon in haar eentje te dansen. Ze droeg een licht hemdje, er hingen schelpjes aan de zoom van dat hemdje, je zag net haar navel. Ze deed een beetje iets na, maar het was tegelijk echt. Ze had haar ogen dicht, ze durfde anderen naar zich te laten kijken.

De kermis van Gavezuid speelt zich af in een kleine gemeenschap in de kop van Noord-Holland. De verhalen zijn stilistisch sterk en strak gecomponeerd, en schetsen een geestig, triest en nietsontziend beeld van een dorp, waarin gedroomd wordt, gevreesd, geleefd en geleden. Als in een televisieserie (Six Feet Under, True Blood) staat elke aflevering op zichzelf maar vormen alle verhalen samen een geheel.

Nominaties
Opzij Literatuurprijs 2013
Gouden Boekenuil 2013
Bronzen Boekenuil 2013
Academica Literatuurprijs 2014

Gewonnen prijzen
Academica Literatuurprijs 2014

Bestelformulier

Voornaam

Achternaam

Adres*

Postcode*

Plaats*

Opmerkingen

Aantal exemplaren

Betaalwijze

Welkom bij De Harmonie Winkel

Alle leverbare titels zijn te bestellen door een druk op de knop Bestel.

Betaling is mogelijk door het bedrag per bank over te schrijven. Zodra wij uw betaling ontvangen hebben wordt uw bestelling verstuurd. Wij streven ernaar uw bestelling zo snel mogelijk te verzenden.

Na ontvangst van uw bestelling krijgt u van ons een bevestiging met daarin de totale kosten. Boven de € 20,- rekenen wij geen verzendkosten.

Retourneren van het artikel is mogelijk binnen 14 werkdagen na verzending. Retourzendingen worden geaccepteerd, mits het artikel onbeschadigd en deugdelijk verpakt is en de originele factuur is bijgevoegd.

Verdere informatie vindt u in onze Algemene Voorwaarden.

Leverbaar Ja
    paperback
    Aantal pagina's 164
    NUR 301